torsdag 3 december 2009

Lägesrapport

Idag är det en vecka och sex dagar kvar tills jag kommer hem! Jag drömde i natt att jag hade sett fel på biljetten (att mamma hade bokat fel datum) och att jag inte skulle flyga hem förrän den tjugonde.. jobbigt läge.
Jag har ju redan fullt på schemat fram till julafton!

Annars är det min lediga dag idag men att bara ligga och slö i solstolen medans farmor Brenda (eller nana B som hon kallas) och Kylie packar och packar och packar känns inte riktigt rättvist.

I kväll åker Brenda hem och Jag, Kylie, Jack och Abbey ska gå på ”Maggies” julkonsert. Trevligt värre.

Nu ska jag ta en dusch om jag får.
(ska sanningen fram så är jag lite rädd för Brenda. Hon är läskigt. Jag sa det till pappa igår att hon inte är som en ”vanligt” farmor.. Hon kan inte laga mat, hon svär, hon ställer inte in i diskmaskinen efter sig (det får jag göra) eller bäddar sängen.. ??)

Inga kommentarer: