måndag 7 december 2009

Klones

Pratade med klon (Amanda) i telefonen idag. Det känns så himla kul att hon också är här i Australien. Fast än att hon är i Sydney och jag här så upplever vi landet tillsammans på någe vis. Hon är den enda jag kan prata med som har upplevt/upplever ungefär samma sak/saker. Om människorna, språket, kulturen, vi fattar precis vad den andra pratar om/menar. Jag kommer sakna henne när jag kommer hem, för hon kommer fortfarande vara kvar här. Det blir ännu ett nyår utan varandra. Tur är väl att jag har mina andra underbara bästa polare och familjen som väntar där hemma . Och så ses vi ju faktiskt i februari jag och klon.
På onsdag börjar nedräkningen.
Att vi kallar varandra klon och klon är helt enkelt för att vi är kloner. När jag hälsade på i Sydney var jag redan känd som klon. Mycket roligt. Tror inte jag hörde ”Sara” en enda gång.

2 kommentarer:

mamsen sa...

Det var musigt att prata med dig idag.. snart kan vi prata på riktigt... tänkt!! Puss

sara-matilda sa...

hihi, I know!