söndag 29 november 2009

Advent?

Jag började faktiskt packa min resväska idag.. Jag vet att det är nästan två veckor kvar, men längtar ju hem så mycket nu! Jag tror, nej jag vet, att jag aldrig har börjat packa så här långt i förväg innan, ever! När jag skulle hit packade jag dagen/natten innan. (fick dock hjälp då av mina underbara vänner).
Jag hoppas så att allt får plats i resväskan så jag slipper skicka ännu mer..

Hur som, dagen insikt. Det är första advent, vilket man INTE firar här! helt hemskt. Det är mindre än en månad kvar till julafton men jag har inte fått någon som helst julkänsla. Det är nästan så man dör lite. lite i själen. Man vill ju ha jul liksom, men jag måste vänta två veckor till, tills jag är hemma..

Nu ska jag sova. Drömma lite om julen.

3 kommentarer:

Unknown sa...

jag vill verkligen inte strö salt i såren, men... det har varit en jättebra 1a advent. Fullt med folk i kyrkan, hosianna davids son, medlemsintagning, sol som strålade in... finfint! Och nu på kvällen Luciaövning, roligt och det låter faktiskt hemskans bra om dem. I år (också) kommer mammorna att gråta när vi smäller igång med trestämmigt! Miss you. Kom hem vetja! Kram,

mamsen sa...

Japp. kan bara bekräfta ovanstående. Denna mamman var på repetionerna och gräääät. Det var såå fiiint! Jag kommre ju att missa luciatåget och det känns inte kul. Men därför var det tur att jag kunde vara med och tjuvtitta lite...

sara-matilda sa...

varför kommer du missa!? Linnéa är ju med!?